måndag 12 mars 2012

Jag tror det ringde ett bluff företag till mig idag.

Det ringde en kille idag och frågade efter chefen, ja det är jag svarade jag.

Då berättade han att det tyvärr inte finns något register för mobilnr som gör att försäljare inte får ringa. Till hemtelefonen kan man ju skaffa nix.

Så han undrade vad jag tyckte om det. (jag har fått lära mig att man ska försöka undvika att säga JA) det är ju dumt svarade jag. Då blev killen tyst. Vad sa du? frågade han. Att det är dumt svarade jag igen.

Ja skrattade han lite nervöst. Sen förklarade han att de hjälper företag så man inte ska åka på alla dessa bluff fakturor som är i farten så nästa gång nån ringer och frågar om de kan få prata med chefen så skulle jag ge dem ett nr (så läste han upp ett mobil numer) så skulle jag hänvisa dem till Jonny Hanson sa han.

Då kommer försäljaren till det här företaget, de lyssnar igenom allt och mailar mig sedan all info.

Vad kostar den här tjänsten då? frågade jag.

Ja då berodde det ju lite på vilket paket jag skulle välja.

Men du sa jag, du är den försäljaren som kommit längst i ett samtal med mig. Så maila över eran info ska jag läsa igenom den.

Ja visst svarade han det kan jag göra, men tycker du att detta verkar intressant?

Maila över eran info så ska jag kolla om det verkar intressant svarade jag.

Jaaa men jag vill ju inte slösa med din och min tid så jag vill bara veta om du är intresserad. Säger han då.

Maila mig så ska jag läsa igenom det svarar jag.

Då skrattar killen ja men jag är ju på din sida i det här så du ska slippa åka på bluff fakturor jag vill bara veta om du tycker att det verkar intressant.

Men jag gav mig inte! Det gäller samma sak för dej som för alla andra som vill sälja mig något. Maila över infon så hör jag av mig om jag är intresserad svarade jag.

Behöver jag säga att jag inte fått något mail? Undra om jag får en räkning snart?!

Hatar dessa bluff företag! De är så jäkla luriga.
Published with Blogger-droid v2.0.4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar