måndag 11 november 2013

Det blev en massa mat

Jag kokade frikadeller till tvillingarna gjort på kalvfärs, kokos, ägg, paprikapulver, vitlök och lökpulver. För er som inte vet så är frikadeller typ kokta köttbullar =)
Så nu har jag ett helt gäng frikadeller i frysen.

Sen så gjorde jag rödingfiléerna. Dessa gjorde jag i ugnen och kryddade dem med vitlök, peppar och en massa dill.

Till fisken så fick de kokt sötpotatis och avokado.


Jag hittade även en rulle smördeg i kylen så jag gjorde snabba piroger till Kajsa med skinka och mosarella.

Till middag åt vi köttgryta gjort på älgkött, massa kryddor, svartvinbärssaft, morötter och en massa annat gott. Haha ja denna dag har verkligen gått i matens tecken =)

Nu ikväll så stack jag och Maja till gymmet en sväng, och när vi kom hem så passade jag på att färga håret. Har även suttit och klippt ut lite beställningar nu ikväll som jag hoppas jag ska hinna sy ihop imorgon.

Sally har grinat till flera gånger nu medan hon sover jag undrar om det är fler tänder på G
Hon har 4 st ny men 2 av dem är inte helt utvuxna än. Det ser lite kul ut för hon gör som både Kajsa och Sixten hon får två nere och sen får hon inte två i mitten uppe utan på varsin sida om de två framtänderna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar