måndag 11 november 2013

Laga en massa mat

Ja så var det Måndag. Då dagis har planeringsdag så är Kajsa ledig idag så idag ska vi laga en MASSA mat.

Tog fram 500g kalvfärs igår för jag tänkte göra frikadeller till tvillingarna, sen har jag även två rödingfiléer som jag tänkte tillaga och till middag ska vi äta älggryta så det känns som att jag kommer att stå i köket största delen av dagen =)

Nu har då förkylningen hoppat på Sally, var ju förvisso väntat då alla här hemma hostat och snorat i 2 veckor. Är egentligen helt otroligt att hon inte blivit sjuk fortare.

De har ju satt diagnosen astma på henne som hon fick pgr av RS-viruset, men när jag ser vad andra föräldrar skriver om sina barn som har förkylningsastma/astma så vet jag inte riktigt vad jag ska tro då dessa barn verkar sjuka hela tiden och de blir jätte dåliga.

Sally är den som klarat sig bäst när vi andra varit sjuka, jaja jag ska absolut inte klaga. =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar