onsdag 7 november 2012

Jag blir rent förundrad

Alltså att jag har duktiga barn det vet jag. De fixar saker som många i deras ålder inte behöver göra.
De har ansvaret över sina ytterkläder att de klär sig efter väder (visst jag handlar ju hem kläderna men de får se till att de har mössa, handskar osv med sig dit de ska) visst de är barn och kan behöva bli lite påminda ibland.

Innan de lägger sig får de ta fram de kläderna de ska ha på skolan dagen efter, se till att läxor är packade och även gympakläder. På morgonen får de packa sin frukt ja och sådana saker.

Iaf våran Kajsa blev ju två år nu i slutet av August.
Jag och tjejerna är på övervåningen och pysslar på med lite olika saker.
Så säger jag att nu får ni gå och klä sv er och fixa tandborstarna så ska jag borsta era tänder. Barnen har tandborstar både på toan nere och uppe, men Kajsa har tidigare bara haft en nere.
Så hör jag hur hon går ner sen kommer hon upp med sin tandborste som hon satt lite tandkräm på (hon är ju inte så stor så hon behöver ju inte så mycket tandkräm) så jag kunde borsta hennes tänder.
Det är bara inse min lilla tjej håller på att bli stor =p

Men nu ska jag försöka sova har jobbat natt nu två nätter och nu blir det dag jobb imorgon och på Fredag.

Till helgen ska jag jobba med företaget och sy, sy syyyyyy

1 kommentar:

  1. Men hej där Vännen!
    Oj vad länge sedan jag tittade in hos dig :( Jag har bytt dator, då våran kraschade och på den gamla skrothögen var din sida sparad som favorit. Nu äntlig har jag hittat till dig igen!

    Vilken otroligt klok och härlig dotter, som fixar tandborsten själv :)

    Hur går det för dig med ditt företag?
    Jag ser att du börjat jobba.. är det på ett annat jobb?

    Själv är jag kvar på bröllopsbutiken, som du gav mig inspiration och mod att våga ta över :)
    Det är otroligt roligt, men just nu är det väldigt lungt :(

    Men då har min egen tid att sy till minstingen kommit åter, det är ju verkligen inte dumt! :)

    Kram på dig!
    /Anneli

    SvaraRadera