fredag 9 november 2012

Vilken tur att det finns så många EXPERTER runt mig!!

Alltså nu måste jag bara få spy av mig, men jag är så äckligt less på alla experter som kommenterar min mage. Särskilt de som jämför min mage som jag hade när jag väntade Kajsa och förståååååååååå hur stoooooooooooooor du kommer bli nu då.

Ja men då reder vi ut detta:

1. När jag väntade Kajsa så hade jag nästan ingen ämnesomsättning då de inte lyckades få min medicin rätt.

2. Kajsa var min 3dje graviditet

3. Jag hade moderkakan i framvägg vilket gör att man blir större.

4. Jag hade så grymt mycket fostervatten att vi tom fick åka in på slutet för att jag inte kände fosterrörelserna som man skulle på med på UL:et så sprattlade hon på i sinne och jag kände inget.

5. Hon är född i slutet av Augusti = höggravid under sommaren.

6. Vill höll på att flytta så jag bar och slet en hel del.

7. Kajsa vägde över 4kg

Som ni ser så var det väldigt många faktorer som spelade in.

Sen kan jag även tillägga att mitt magmått var inte så mycket större än vad magen ska vara i de veckorna. Jag låg ungefär en vecka före i magmåttet.

Men folk verkar verkligen vilja gotta sig i allt dåligt som kan röra en graviditet och de vill verkligen prata och diskutera runt detta och jag känner att jag bara skulle vilja spy på dem allihopa.

Min mage, min kropp och våra tvillingar låt mig vara ifred!!! Annars tänker då banne mig jag börja diskutera era kroppar vitt och brett hur många kilon ni lagt på er sen sist vi sågs, kanske klämma lite på magen och berätta att den börjar verkligen bli stor.

Fram till ca v30 så växer tvillingarna lika snabbt och mycket som de bebisar som bara är en i magen. Så med andra ord i vecka 30 kommer jag vara lika stor som en som är i v40 med ett barn i magen.

Det kommer att bli tungt att vänta tvillingar och vi kommer att ha det vi gör när de kommer ut, men jag ser det som ett kärt besvär och vet ni det besväret är vårt inte ert jag tror alla dessa kommentarer kommer från ren avundsjuka att få tvillingar är något speciellt som bara vissa utvalda får göra.


Så nu har mitt gravidhumör fått ta över en stund och jag har fått kräka ur mig lite saker som jag stört mig på. Nu ska jag slappa i soffan och känna lugnet, sen blir det film mys med sambon och Ante







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar