lördag 11 augusti 2012

Äventyr

Idag så åkte sambon till sommarstugan med minstingen och jag for på bio med den äldsta. Men i väntan på att klockan skulle bli biodax så satt vi uppe på övervåningen och tjollrade på med lite saker.
Så vart M hungrig och ville ha lunch så vi gick ner för att värma Tacosen från igår. Då har det varit en skata inne hos oss och bajsat på två ställen på mitt nyskurade golv =/

Men jag gick då en runda i huset och det verkade som att den kommit sig ut iaf. Tur det, var inte så sugen på att träffa på en stressad skata =p

Sen efter lunchen städade vi undan och gick upp på övervåningen igen. Men så kom M på att hon skulle gå ut, så hör jag hur hon ropar "MAMMA DET ÄR EN FRÄMMANDE HUND PÅ VÅR GÅRD!!!"

Ja mycket riktigt där sprang det omkring en jämthund med en tratt på skallen och sår på tassen. En hane dessutom tur att inte vår hund var hemma för då hade det kunna smälla rätt rejält. =p Så vi stängde grinden (vi har staket runt hela gården) och gav honom lite vatten sen fick jag ringa polisen.

Tur nog var det en som redan anmält honom försvunnen så jag fick telefonnr till den personen så han kunde komma och hämta hunden =)

De var tydligen hundvakt och hunden hade smitit genom en dörr de glömt stänga så han var väldigt tacksam att få tillbaka honom =)

Sen for vi på bion jag och M det blev Madagaskar 3 den var riktigt bra!

Nä nu ska jag gå ner och mysa med mina tjejer ha en fortsatt skön Lördag!

1 kommentar:

  1. ..och vi myser med din mellantjej. Vi har varit till Boden och där blev vi bjuden på kladdkaka och vispgrädde. När vi åkte hem tog vi en sväng förbi CandyWord på Storheden, så nu sitter vi i soffan och myser.

    Kram från Momme, Jullan och Loe

    SvaraRadera