torsdag 2 augusti 2012

Jag förstår inte att folk orkar ha så mycket åsikter!

Att folk måste ha så grymt mycket åsikter om mig och min familj är ju rätt skrämmande, sen att åsikterna alltid kommer från samma håll och de dem säger inte stämmer är ju ännu mer skrämmande.

Jag och sambon har varit och kollat på ett hus som tydligen är på tok för litet för oss. Fast sist jag kollade i garaget så ägde vi både hammare och spik och de finns dem som jobbar med att göra brädor som man kan använda vid husbyggen. Sen att vi har både familj och vänner där man har ett givande och tagande alltså vi hjälper dem när vi kan och de hjälper oss när de kan gör ju inte saken sämre eller hur?!

Skulle vi nu flytta till det huset (inget är bestämt utan vi leker ännu bara med tanken) så skulle barnen få skolskjuts. Eller vänta nu nähä det skulle de visst inte få säger dessa åsikter för de vet då barn som bor bortanför det huset vi kollat på och de fick inte skolskjuts.
Men vänta nu bortanför huset vi kollade på?! Då är man ju i en annan by och går på en annan skolan eftersom huset vi kollade på är sista huset i denna by!

Går man Förskoleklass och upp till 3an så får man skolskjuts om hemmet ligger mer än 2km från skolan DÄR taxin stannar och från den gården och till vart taxin stannar är det 2,4km och där jag gick skola har vi då fått lära oss att 2,4km är MER än 2km men vi kanske fick lära oss fel.

Sen har jag även nu fått höra att Kajsa som blir två år nu den 18/8 är för liten för att vara utan blöja och gå på pottan. JAHA det var DÄRFÖR hon idag kom och sa till när hon behövde gå på pottan. Jag trodde de gjorde så när de var mogna men jag måste ju förstått det här fel. Men vänta nu attans jag har ju gjort fel med de andra två barnen också för när äldsta fyllde två år var hon blöjfri både på dagen och på natten och vänta här nu mellan dottern var också blöjfri på dagen när hon fyllde två år men på natten blev hon blöjfri när hon var 2.5år och det var enbart för att jag jobbade så mycket då att jag rent inte orkade ta tag i det.

Båda stortjejerna har även slutat med napp när de fyllt två år.
Nä jag tror nästan någon måste kontakta någon myndighet för jag verkar ju inte kunna detta med barn. Jag menar att plåga barnen på detta sätt så de inte får ha blöja utan måste sluta tidigt med dem. Men vänta nu min guddotter var ju också blöjfri när hon blev två år och hennes storasyster likaså.

Fast det är ju skönt att dessa åsikter finns som kan berätta när vi gör fel för då slipper vi ju tänka själv.... Eller nä vänta nu då vi verkar vara mer pålästa och insatta i de olika ämnena så låt oss tänka själv och håll era åsikter för er själva ni behöver inte ventilera dem och känner ni att ni verkligen måste ventilera dem så gör det på toan framför spegeln för det är ändå där inne era åsikter hör hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar