tisdag 25 september 2012

Det låter som att den kommer att dö

Jag fick en damsugare när jag tog studenten. HAHA kanske inte världens roligaste studentpresent. Men smycken använder jag så sällan och jag visste att jag skulle behöva en damsugare så det var det enda jag önskade mig.
Nu 12?! år senare så har det tyvärr kommit in hundhår i motorn så den låter fruktansvärt illa. Så idag köpte jag oss en ny damsugare =p Vad tyst den går jämfört med den gamla men jag tyckte ändå bättre om min gamla. Fast den får bara flytta en trappa upp för den vi har på övervåningen är helt värdelös.

Imorgon blir det att försöka sova hela dagen för jag ska ut och jobba natt både Onsdag och Torsdag jag tycker att det är svårt att lyckas sova ordentligt in för första natten.

I helgen ska vi göra vinter på gården och i förråden hade vi tänkt så nu ska det rensas och kastas vi hade ju som tänkt göra det i samband med flytten som vi trodde skulle bli av. Men de som skulle köpa huset drog sig ur så nu vart som allt kaos för oss. Men nu har vi iaf beslutat att vi bor kvar över vintern och sen lägger vi ut huset igen nu till våren.

Känns lite snopet då vi hade hunnit bjuda på ett annat hus men jag bor ju gärna kvar här det är ju sambon som känner störst behov att flytta. Fast visst jag skulle ju inte klaga att bo lite mer avsides så tjejerna kan få sin häst och jag får mina höns ;) och sambon får ha alla sina traktorer och allt skrot han ni vill ha haha.

Nä nu ska jag slappa lite i soffan sambon är ute i garaget och tvättar upp F7an för han har funderat på att sälja den  *snyft* min skoter =p
Jaja det känns som att jag inte kommer ha så mycket tid till att köra skoter i vinter då jag känner att jag vill hinna sitta mer vid symaskinen än vad jag gjort senaste tiden. Det har iof inte med tidsbristen att göra utan att det knappt går att vara i syrummet pgr av alla grejerna från företaget. Men bara jag fått städa upp där inne så kommer det bli jätte bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar