tisdag 4 september 2012

Vad sa ni levde vi på 2000-talet?!

Vad sa ni levde vi på 2000-talet?!

Sambon kliver upp 3:30 och åker till skogen för att jaga älg.
Jag kliver upp 5:50 för att få lite egentid innan barnen vaknar. Sen skickar jag de stora till skolan. Tvättar kläder och bakar en långpannekaka tillsammans med minstingen.

Sambon kommer hem och lägger sig för att sova en liten stund för han är trött eftersom han klev upp vid 3:30.
Jag: Tar hand om m

instingen plockar undan lite här hemma och börjar förbereda lunchen.

Väcker sambon när lunchen är klar så han kan sätta sig vid dukat bord.

Efter lunchen går sambon ut och skruvar i skotern medan jag stökar undan lunchen och det sista efter bakningen.
Äldsta flickan kommer hem och vill ha mellanmål vilket jag fixar. Sen bestämmer vi oss för att baka en till långpannekaka.

Sambon kommer in och är nöjd att han fixat skotern.

Jag och äldsta flickan gör i ordning mackor så sambon kan ta med dem nu när han ska ut och jaga igen.

Sambon åker och jaga.
Jag bakar med barnen, fixar middagen, städar undan, hänger tvätten. Sen ska barnen duschas och stoppas i säng. Jag ska städa undan det sista och sen vid typ 21 tiden så kanske sambon kommer hem om det inte drar ut på tiden och han blir ännu senare.

Haha ja det är tur att det inte alltid ser ut så här hos oss =p då hade jag nog blivit tokig. Jag lovar vi lever mer jämställt än så =) Han tog även med sig Kajsa ut när han skruvade i skotern men det passade inte in lika bra i texten =)
 
Sambon sköt då en älg i afton så då var ju allt detta helt klart värt det =D Mmmmmm massa älgkött till våran frys!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar