tisdag 4 september 2012

Ja nu har älgjakten dragit igång

Jag har ju varit så glad att sambon bara jagat 3 dagar/år men nu har även deras jaktlag gjort om och ska börja jaga på helger. *Attans* jaja förhoppningsvis blir det ju mer kött i frysen =)

Så nu är man jaktänka eller ja sambon sticker tidigt på morgonen innan vi vaknat och kommer hem vid typ 8-9 tiden sen lägger han sig och sover en liten stund. Sen kliver han upp vid lunch och käkar med oss sen vid 14 tiden sticker han till skogen igen och kommer hem på kvällen.

Så igår kokade jag palt. Sist jag kokade palt så var Maja typ 1 år gammal. Dessa blev riktigt bra mycket bättre än förra gången och goda blev dem. Sen stack Maja och spelade lite fotboll med några kompisar så jag, Kajsa och Julia gick till grannen och plockade lite äpplen så vi kan göra lite äppelmos och kanske någon äppelkaka. 

Jag vaknade före kl 6 igår och så även idag jag börjar nog bli gammal =p men det är ganska skönt att få en liten stund själv på morgonen. Dagarna blir lite längre då så man hinner göra lite mer saker.

Fick samtal från kommunen igår och jag ska bli inskolad som personligass hos en flicka så det ska bli lite spännande. Ska ju pgr av en sak som jag inte kan berätta här sätta företaget vilandes en tid och då måste jag ju ha mig ett annat arbete så detta blev ju riktigt bra. Jag kommer fortsätta sy kläder på hobbynivå igen så det kommer att gå och köpa mina kläder men som sagt det blir som privatperson jag säljer då.

Nä nu ska jag hjälpa barnen bli klara för skolan och stöka bort frukosten.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar